12 Eylül 2009 Cumartesi

bu seneki üçüncü çaylaklığım

malum ekşi sözlük bana kafayı taktı ya şimdi de 6 ay çaylak ettiler:) belki tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir demedikleri için şanslı olabilirim ama bu sefer çok feci çuvalladılar. olayı aynen anlatıyorum:

ronaldinho başlığında bi entry gördüm. kullanıcının biri adama "çirkef" demiş. ben de çirkefi hakaret olarak bildiğim için ispiyon ettim. inanın 10-12 ispiyonum var sözlükte. öyle ispiyon peşinde bi yazar da değilimdir. neyse efendim sonra bu "nickinne" nickli praetör bunun hatalı bir ispiyon olduğunu söyledi. aslına bakarsanız hukuk mukuk bilen bi adam değilim. ama lafın anlamını bilecek kadar türkçeye hakimim neticede. benden ikna bekliyor. bu işlerden anlamam ki ben. "anayasanın bilmem kaçıncı maddesi şöyle böyle..." diyemem. diyorum ya hukuk alanında bilgim yok. neyse haklı mıyım değil miyim o zaman bilmiyorum inanın. sadece gittim ve bu "nickinne" kullanıcısının başlığına "çirkef praetor" yazdım. hatta "bakalım şimdi ne olacak" gibi de bir not düştüm entry'nin altına. sonra geldim sözlüğe bu entryim silinmiş ve 6 ay çaylak edilmişim.

yorumsuz kısmı yukarıda. şimdi gelelim diyeceklerime:

öncelikle kimseye mağdur oldum edebiyatı peşinde değilim. kimseyi ikna etmek gibi bir derdim de yok. zaten olayı anlayabilen herkesin varabileceği kanı bu.

ha "şimdi sözlük duy sesimi başıma neler geldi" gibi bir ağlama içinde de değilim. bu saatten sonra bu kişi praetörken zaten bişey yazmam. yani ssg'ye söyleyin beni geri alsın safsatasında da değilim. öyle bi derdim olsa gider mail atarım ki daha basit.

peki derdim ne?

sadece bu "nickinne" kullanıcısının vicdanını merak ediyorum. hayrınıza ona bu yazının linkini bir okutun bakalım. öyle 30-40 entry ile kimlerin refarensı ile sözlüğe praetör olmuş onu çok merak ediyorum. bu insanlara karşı şu anda mahçup mudur? kendini savunacak herhangi bir argümanı var mı? olay benim anlattıklarımın dışında cereyan etmiş mi?

ve en önemlisi hala ekşi sözlük'te praetörlük görevini yapmaya devam edecek mi?

2 yorum:

  1. gel itü sözlük'e boşver. 5 günde yazar olursun benim gibi. böyle sığır moderatörleri veya pipiratörleri yok en azından.

    ayrıca, Ekşi'ye, Türkiye'ye ayağının tozuyla dönüş yapan ssg'nin de sağlam bir ayar vereceği bilgisini aldım sağlam bir kaynaktan.

    zira ekşi sözlük'te ele gelir bir entry görmek çok zor artık. Geçen haftanın en beğenilen entrylerinden biri valla şu:

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=16844059

    YanıtlaSil
  2. ilgin için teşekkur ederim. evet ekşi sözlük kalitesiz bi yer oldu, gayet de haklısın ama yine de sözlükler içinde ayrı bir yeri var. sözlük yazarlığı yapmayı düşünmüyorum. ama düşünsem itü'ye gelmeye cırmalardım.

    YanıtlaSil