31 Ağustos 2009 Pazartesi

beni benimle bırak üzerine

malumu olan vardır. manga da söyledi bunu son olarak. şimdi eski şarkı ama bu yorumu biraz farklı gibi. bazı yerleri atılmış şarkının. pek de sevdim ben mesela. ama sanki çift anlamlı gibi. metafor olabilir oradaki sevgili. şarkı ya çift anlamlı, ya da evet ya da tanrı'ya itafen söyleniyor olabilir. bakın ihtimal dahilinde diyorum zira şarkıya bok atıyorum sanacak epey 2 iq insan tanıyorum. şimdi gelelim savımızı ispat etmeye öncelikle buyrun manga'nın versiyonundaki sözler:

al bu dünya al senin olsun
benim hiç gözüm yok
hepsi senin olsun
ama son bir dileğim var senden
şu gaybana dünyada
varını yoğunu al
hepsini al da

beni benimle bırak
beni benimle bu cehennemde
ruhum senden çok uzak
yabancıyım senin cennetine

al bu dünya al senin olsun
ne olur benden artık uzak dur
bir günahım varsa işlediğim
o benim borcumdur
sen varını yoğunu al
hepsini al da

beni benimle bırak
beni benimle bu cehennemde
ruhum senden çok uzak
yabancıyım senin cennetine...

şimdi içinde bi kere sevgili, yar falan geçmiyor. aleni göndermeler var gibi. ama bakın sadece "var gibi".eski versiyonundan bi çok bölüm atılmış. şimdi tanrı'ya itafen söylendiğini düşünelim...

trikli kısımlardan başlıyorum:

"beni benimle bırak
beni benimle bu cehennemde
ruhum senden çok uzak
yabancıyım senin cennetine"

tanrıya beni bırak diyor. bu cehennem dediği yer dünya. senin cennetine yabancıyım diyor. yani gözü yok.

"bir günahım varsa işlediğim
o benim borcumdur
sen varını yoğunu al
hepsini al da"

günahının hesabını vermek istemiyor tanrı'ya. o benim kendi sorunum diyorum. ki katılıyorum. zaten vicdan yapar acısını çekerim. mantıksız değil.

ve sürekli verdikleri için tapınma bekleyenden verdiklerini geri almasanı istiyor. aslında şarkının temeli bu. hayır bi yerde senet mi imzaladık, biz bi'şey talep etmedik olayı var. sen verdin işte, onun için bizi bu kadar didikleme anlamı var gibi.

sonuç olarak yanlış anlamış olabilirim. öyle yorumlamış olabilirim. bu sadece beni bağlar. kimseyi de yanlış yönlendirmek istemem açıkcası.

72 yorum:

  1. ben de bir tahmin yürütmek istiyorum
    şeytana yazılmış da olabilir

    "beni benimle bırak
    beni benimle bu cehennemde
    ruhum senden çok uzak
    yabancıyım senin cennetin"

    dünyayı bi cehennem gibi görmesi cennneti düşünürsek mantıksız olmayacaktır."senin cennetin" diye kastettiği cehennemdir.

    "bir günahım varsa işlediğim
    o benim borcumdur
    sen varını yoğunu al
    hepsini al da"

    burada ise insanın günahının kendi iradesiyle işlediğini yaptıklarından kendinin sorumlu olduğunu bunu kimseye yıkamayacağı olacaktır anlam.burada şeytandan kurtulmayı ya da günah işlemekten kurtulmayı yazmış olabilir.

    al bu dünya al senin olsun
    benim hiç gözüm yok
    hepsi senin olsun

    burda da tasavvufla ilgilenenler bilirler dünya da gözleri yoktur önemli olan diğer taraftır

    daha derin de anlamları olabilir.şeytan a değilde Allah a yazılmış olabilir fakat tasavvuf la daha manasında anlamlar çıkarılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamiyle sana katılıorum

      Sil
    2. Bu şarkı ulluminati yede yazılmış olabilir.
      Sonuçta alın bu dünya sizin olsun bana karısmaYın anlamında çıkıyor.

      Sil
  2. ABi hayatınızda hiç mi edebiyat dersine girmediniz ya... Hep mi edebiyat kitabındaki şairlere bıyık çizdiniz!!! Resmen şeytana yazılmış... Yanlızca şeytan kendi dünyasını cennet olduğunu zannettiği için ona onun dilinden cevap vermiş işte budur...

    YanıtlaSil
  3. ihtimal dahilinde hepsi mümkün görünüyor fakat bu şarkının bir de eski versiyonu var. "neden oradan bazı kısımlar çıkarılmış" sorusu da pek mantıksız değil.

    fakat tasavvufla nasıl ilişkilendirilir onu çözmek zor açıkcası. hatta bence en uzak ihtimal...

    YanıtlaSil
  4. Chinese qirL4 Nisan 2010 22:58

    paintov haklı gibi geliyor bana niye aLLaha yazSınLar ki .. ne amaçLa aLLaha yazsınLar yani...hem aLLaha kimse uzak olamaz aLLah bize herkesTen dha yakınDır ;) bunuDa qöz önünDe buLunDurun..

    YanıtlaSil
  5. Chinese qirL4 Nisan 2010 23:01

    yaDa sevqiLiyeDe oLabiLir...

    YanıtlaSil
  6. onlar ataist allaha inanmıyolar belki ondan yazmış olabilirler

    YanıtlaSil
  7. bu şarkı resmen ALLAH'a yazılmış beyaa :/ al bu dünya senin olsun, ruhum senden uzak, yabancıyım cennetine ne demek... :S şerefsiz köpekler =) ilerde nasıl geberip gitçekler bilemem... al bide şebnem ferah... böyle satanistler var işte bu ülkede bile :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana bak gerizekalı maNga satanist filan değil şebnem ferahta değil her rock yapan sanatçılar satanist olmuyor maNga müslüman o şarkı da allaha yazılmadı çünkü maNga öyle bir grup değil ama sen bu cümleleri kuracak kadar kişiliksiz,beyinsiz,aşşağlık,gerizekalı,seviyesiz, lüzumsuz,akılsız ve düşüncesiz birisin ne şarkıdan nede şarkıcıdan anlıyorsun ha birde sen onlara şerefsiz köpek dedin ya sen 1000 kat daha şerefsizsin be asıl bu ülkede senin gibi başkalarının işine burnunu sokupta onları yanlış anlayıp herkesede yanlış tanıtan mallar var ben sana acıyorum biraz beynin olsaydı o şarkı sözünün kime yazıldığını anlardın !!!

      Sil
    2. maNga tasavvuf müziği yapan bi grup
      ateist fln değiller kes sesini

      Sil
    3. ŞU BİR ÜSTE YAZMIS SİNİR SORUNU OLAN KİM BİLMİYORUM AMA BENCE BU SÖZLER YAZANI BAGLAR CEVAP VERMEKTE AYNI ŞEKİLDE
      O KADAR DA MASUM SÖZLER OLMADIGI ORTADA
      SENİN NE FARKIN VAR MANGAYA SÖVEN ADAMLA ARANDA
      BAK TASAVVUF MÜZİĞİ YAPIYOR DİYEN DE VAR
      AGIZ DOLUSU KÜFÜR ETMEK KLAVYE BAŞINDA
      DÜNYADAKİ EN BÜYÜK UCUZLUK
      BUNU MARİFET SAYANDA İNSANIN DEFOLUSU
      GERİ GİTMELİ GELDİĞİ YERE

      Sil
  8. bence de haklısın arkadaşım, ALLAH'a yazılmış... çünkü insan günahlardan dolayı tek ALLAH'a hesap verir... diyor ki itoğlu it "bi günahım varsa işlediğim o benim borcumdur"... bu ne demek... şeytan sever günahı... kıza yazmış desen, kıza ne onun günahından...

    YanıtlaSil
  9. bende şebnem ferah konusunda haklı oldugunu düşünüyorum... "vazgeçtim dünyadan" şarkısının klibinde satanistleri oynattı... kendisinin de bi gothic kadını oldugu belli... gothic şeytanın hizmetkarıdır... yazık böleleri para kazanıyo işte :S :S :S

    YanıtlaSil
  10. arkadalr söze dikkat edin''bir günahın versa işlediğim o benim borcumdur'' bakın cümle içindeki GÜNAHIN nünah-ın burası sen anlamı tasıyor yani senin bir günahın varsa işlediğim burdada benim işlediğim söz sanatıyla senle benim işlediğimiz günah diyor o benim borcum olsun o günahların hesabını Allah a ben vereyim diyor yani bunşları sevgilisine diyor sevgilisiyle yasadıklarından dolayı ikisinde aldıkları günahtan bahsediyor iyi seyler senin olsun sen tek git beni benimle bırak ben cekerim günahı diyor

    YanıtlaSil
  11. artiz ne arar la bazarda

    YanıtlaSil
  12. ulan nerelere çektiniz şarkının anlamını yuh size be... birincisi onlar ateist değil, ikincisi de bu şarkının yazılış amacını iyice öğrenin de gelin saçma sapan şeyler yazmışsınız bir de hakarete bile vardırmışsınız...ne diyim herkes anlatılmak isteneni anlasaydı zaten...

    YanıtlaSil
  13. bu şarkı Allah'a yazılmış olmalı ki zaten manga'nın bir başka şarkısı da bunu doğruluyor. bide bunu inceleyin;

    [i]Ey kör anla bu yer bu gök boş
    Bırak onu bunu gönlünü hoş tut hoş
    Şu durmadan dağılan alemde
    Hepsi, hepsi bir nefestir
    Gerisi boştur boş...[/i]

    burda da bu dünya'nın yaratıcısı falan yoktur keyfinize bakın, günaha giricem falan diye dert etmeyin diyor resmen :)

    saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bikere maNga nın hepsi bir nefes sarkisinin omer hayyam in ey kör siirinden alindi. Oradaki kör insanı anlatıyor sarki/siir de dünyanın yalan oldugunu anlatiyor. Eğer bizim gibi gerçek maNgacı olsaydınız her sarkisinin hikaye sini okurdunuz ve böyle bos bos konuşmazdiniz

      Sil
  14. sarkıya göre yorum geç oluyor ama bnce şeytana yazılmış klipte öleydi zaten..hanii bnde ilk ALLAH a karşı yazılmış gibi anladım ama değil yaa o kadar da değil...

    YanıtlaSil
  15. yapmayin arkadaslar maNga eger ataist olsaydi "Üryan geldim" diye bir sarki yazmazdi(daha dogrusu bestelemezdi),yeni albümlerinde yer aliyor, bi okuyun sözlerini bana hak vereceksiniz..

    YanıtlaSil
  16. Hepsi bir nefes şarkısının sözlerini Ömer Hayyam'ın Ey Kör şiirinden yola çıkarak yazmışlardır. Şiirin orjinali:

    Ey kör!Bu yer, bu gök, bu yıldızlar,boştur boş!
    Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş!
    Şu durmadan kurulup dağılan evrende
    Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!

    Üryan Geldim şarkısını ise Karacaoğlan'ın Üryan Geldim Gene Üryan Giderim şiirinden yazmışlardır. Şiirin bi kısmı için:

    Üryan geldim gene üryan giderim
    Ölmemeye elde fermanım mı var
    Azrail gelmiş de can talep eyler
    Benim can vermeye dermanım mı var

    bunları sadece bilgi amaçlı yazdım. Ömer Hayyam'ın şiirini bilmem ama Karacaoğlan'ın şiirinde geçen 'Azrail gelmiş can talep eyler' dizesinden de anlaşılacağı gibi Ateist olduklarına, Allah'a inanmadıklarına inanmıyorum. Azrail'i bu şekilde şarkılarında kullanmaları "bana göre" Allah'a inandıklarının göstergesidir. Yani bir üsteki arkadaşa katılıyorum. Eğer maNga ateist olsaydı 'Üryan Geldim' i bestelemezlerdi.

    Tabi bu benim şahsi görüşüm başkası ne düşünür neye inanır birşey diyemem.
    iyi günler

    YanıtlaSil
  17. amortentia doğru söylüyor gibi. ama bu şarkı başka onlar başka..

    YanıtlaSil
  18. Artiz mi ne artizi artiz ne arar la bazarda

    YanıtlaSil
  19. ya resmen saçmalıyorsunuz,kafanız yerinde mi sizin?

    birincisi amortentia'nın açıkladığı gibi şarkı sözlerinin hepsini onlar yazmıyor,şairlerin şiirlerinden (ki bunlar büyük şairler) alıyorlar.

    ikincisi eğer onları gerçekten takip ediyorsanız (ki buradaki yorumlarınızdan etmediğiniz anlaşılıyor) bütün şarkılarının hepsinde ne anlatmak istediklerini anlarsınız

    üçüncüsü beni benimle bırak şarkısını siz hangi yönden dinlerseniz manası o olur.onlar bu şarkının neden yazıldığını açıklamıyorlar çünkü onların şarkılarının manaları her dinleyiciye göre farklı duygular uyandırır.bunu bozmak istemiyorlar.

    dördüncüsü eğer gerçekten böyle konulara dikkatliyseniz hiç kimsenin gerçekte ne oldunu bilmeden yorum yapmayın.onlar bu şarkıyı sizin dediğiniz gibi yazmış olsalarda siz inanan birine ateist demekle en büyük günahlardan birini işlemiş oluyorsunuz.(inanıyorlar evet nerden mi biliyorum solistleri ferman akgül boynundan hiç çıkartmadığı iki kolyesinden biri cevşen)

    beşincisi büyük hayran kitlesi kazanmış insanlara artık çamur atmayı bırakın önce duman,mvö,şebnem ferah şimdi de maNga..dinlemiyorsanız dinlemeyin kardeşim zorla dinleten mi var size!!!!!

    YanıtlaSil
  20. maNga bu şarkıyı kime yazdığını açıkladı bi bok bilmiyosunuz konuşmayın bari...

    YanıtlaSil
  21. Bu şarkıyı maNga gruba laf atan sizin gibi çamur atanlara yazdı tamam mı salak salak konuşmayın ne yöne itiosunuz yaa sizin Allah'a yazmış dediğiniz adamlar ezan sesini senden daha çok seviyo tamam mı hayvan kendine bak önce sen bu mal şeyleri yazmadan önce maNga nın fan kitlesine bi bak hayvan hayvan konuşmayın yaa mallar öküzlerr her şakının anlamını önce fanlara sorun kendi götünüzden uydurmayın !!!!!

    YanıtlaSil
  22. mangaya laf yokkk 1. avrupada bu şarkı sayesinde 1. oldu 2. bu şarkıyı kime yazdığını röportajlarında belirrtti 3. size din derslerinizde öğretmenleriniz söylemiyormu dünya bir pisliğe dönüştü diye herkes birbirini ezmek derdinde diye
    mangaya laf yok yoksa fanlar sizi ezer geçer oğlummmm cümlelerinizi düşününde öyle yazınn

    YanıtlaSil
  23. Manqa'mıza Hiç Bir Zamn Laf Söletmeyz,Söletmicezde :
    1.Si Bilmediğinis Şyler Hakkında Atıp Tutmaınn (Tutuuuramıyosnuz)
    2.Si Allaha Karşı Yazılmış Olsaydıı :
    bir günahım varsa işlediğim
    o benim borcumdur
    Böle Bi Cümle Olmazdı Zatn Bütün Günahlarımızın Borçunu Allaha Vericez ...
    3.Sü qerçekten İnanan Birine Ateis Demekle Çook Büyk qnahlardan Birini İşliosnuzz :S
    Bundan Sonra Büyüp Atıp Küçük Tutmayn Bari Attklarınızı Tutturun :D

    YanıtlaSil
  24. siz qtünüden salak salak seyler çıkarmaın bu bi sevqiliye yazılmıs kıskançlıktan napcaızı şaşırıosunuz

    YanıtlaSil
  25. böyle uyduracağınıza önce iyiyce maNga yı tanıyın sonra karsımıza çıkın şarkının en eski versiyonunda zaten beni benimle bırak deildi nakaratın öncesindeki sözler ilk önce su haldeydi:
    Bilin bakalım bu laflar kime yazıldı, şu üç yılda kimler kaşındı
    Sabrımız fazlasıyla sınandı, maNga geldi kimler dağıldı

    Sessizlik sona erdi beyler, çok konuştu bu çirkefler
    Başımıza otorite kesilene kadar adam olmayı öğrensinler
    Dost dediğimiz adamlar gelmiş artistlik yapıyor bize şimdi
    Bir de öğrendik ki arkamızdan konuşur olmuşlar …. gibi
    bizi bizimle bırak
    bizi bizimle bu cehennemde....

    yani maNga bu sarkıyı sizin gibi bilip bilmeden adlarını karalamaya çalısan dost sandıkları ama hep arkalarından vuran özetle iki yüzlü yaratıklara yazdı maNga ya laf söyleyen karsısında bütün fanları bulur
    ayrıca hepsi allaha inanıyo nerden die sormayın onları gerçekten tanıyanlar zaten bilio arastırmadan da bi laf etmeyin!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  26. inanamıyorum size nasıl böyle düşünürsünüz onların hepsi dinine saygılı ve düşkün.bu şarkının ALLAH a yazıldığını nasıl aklınıza getirirsiniz.o şarkıyı yazdıkları zmn onların üzerine çok geliniodu mesela sessizlk sona erdi şarkısını bir üniversite konserinde protesto ve yumurtalı protestoyla karşılaştıktan sona yazmışlardı .beni benimle bırakıda beyaz showda açıklamışlardı zatne takip etmiosanız ağzınızıda kapayın

    YanıtlaSil
  27. beni benimle bırak şarkısının klibinde kötü olan herşeyi eleştiriyolar.dikkat edin o klipte maskeli adamlar var.yaratığa benziyolar.işte şarkıda burdan geliyor etrafındaki sahte yüzlü insanlara gönderilmiş bu şarkı.ayrıca şarkının bi bölümünde bir günahım varsa işlediğim o benim borcumdur diyo.sizce ateist olan biri günah nedir bilirmi???

    ayrıca son noktayıda koyuyorum manga nın bi tane röportajını dinlemiştim 1-2 sene önceki o zaman şehr-i hüzün albümleri yeni çıkmıştı.röportajı yapan tasavvufla alakalı bişey soruyor.ferman akgülde kendimizi tasavvufa kaptırmadık ama tasavvufla ilgileniyoruz diyo.tasavvuf nedir onu siz araştırın ama dinle alakalı bişey onu söyleyeyim.grubun elektro gitaristi yağmur sarıgülde tasavvufta bi kural vardır herşey olacağına varır gibisinden şeyler söylüyor.yine grubun bateristi ise dünyanın sonuna doğmuşum şarkısıyla alakalı bişey sorulmuştu oda bunun üzerine DÖRTNALA MAHŞERE GİDİYORUZ dedi.sizce bu lafları eden bi grup ateist olabilirmi???zaten grubun gitaristi yağmur sarıgülün babası neyzen yani tasavvufi bi çalgı çalıyor,ayrıca yine gitarist yağmur sarıgül ün kolunda alın yazısı isimli bi dövme var.alın yazısı kaderle alakalı bişey,yine kaderde dinle alakalı bişey.ayrıca bu gitarist sık sık inşallah der.
    ve ayrıca manga belgeselinde gitarist kendini ezan sesinin nasıl rahatlattığını ve onu çok etkilediğini, ona huzur werdiğini söylüyor. ateist ya da satanist biri ezan sesinden nefret eder!

    artık daha fazla konuşmaya gerek varmı???hem ateist olsalarda kimseyi ilgilendirmez ama madem konu bu kadar uzamış son noktayı koyayım dedim.EĞER GERÇEKTEN MANGA ATESİTMİ ÖĞRENMEK İSTİYOSANIZ YAZIYI SONUNA KADAR OKUYUNateist olmadıklarına somut örnek verdim ama yine inanmayanlar için manga aşık veysel in kara toprak isimli türküsünü coverlamış.şarkının bi bölümünde şu sözler geçiyor:

    Dileğin varsa iste Allah'tan,
    Almak için uzak gitme topraktan
    Cömertlik toprağa ya verilmiş haktan
    Benim sadık yarim kara toprak,

    Hakikat ararsan açık bir nokta,
    Allah kula yakın,
    Kul da Allah'a
    Hakkın gizli hazinesi toprakta,
    Benim sadık yarim kara toprak

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlarr insanları tanımadann şarkı sözleriyle yargılıyorsunuz esas sizlerin yaptığı günah bence. tabi bu bazılarınız için sylüyorum onlarca binlerce şarkı sözleri var neticede ahlaksızlığı öne sürüyo ama ön plana çıkartılmıyo nedense.

    YanıtlaSil
  29. yuh artık bu amaca çekebilmenize çok şaşırdım peki bi soru Allah'a inanmayan biri neden bu şarkısında gelipte günahtan bahsetsin.ne kadar inkar etsende şarkıya maNgaa'ya bok atmak için yazılmış bu sözler.ama sizin 2 sözünüzle maNga yıkılmaz !!bide bu yalankları attığınız adamları düşünün onların ateist olduğu kanısna nerden vardınız.asıl bu yalanla haklarına giriyosunuz.maNga'ya bu yalanı atmış arkadaşlara sesleniyorum kaçınız Allah'ın sevgili kulusunuz evinizde Kur'an okuyosunuz namazınızı kılıyosunuz da bunu söyleyebiliyosunuz??

    YanıtlaSil
  30. güzelim şarkıyı bi tarafından anlayıpta milletinde kafasını karıştırmaya çalışma manga gibi sayısız başarısı olan ve binlerce fanı olan bi grubu karalamak o kadar kolay değil manga yı biraz takip etsen bu şarkıyı senin gibi manga saldıranlara yazdıklarını bilirdin

    YanıtlaSil
  31. arkadaşlar bu yazıyı yazan kişi olarak zaten dile getirdiğim şey, bir ihtimal üzerine. yazıyı anlayan herkes orada bir ihtimalden bahsedildiğini görecektir. blog'un sahibi olarak seviyesiz yorumları silmek durumundayım.

    saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sil ne yaparsan yap maNga'nın adını kirletemezsiniz o sıkar biraz,götünüz varsa deneyin kimse sizi tınlamıyor bu aklınızda bulunsun ve şimdi burda yazılnlrn çoğuna millet ''gerizekalılara bak başka işleri güçleri yok maNga'yla uğraşıyolr,kendilerinin ne bok olduğunu bilmiyorlar galba'' diyor,siz önce gidip bi kendinize bakın işlediğinz günahları gözden geçirin maNga satanist filan değil onları kıskancağınıza başka işle uğraşsanız daha iyi olur okulla mesela ama zaten sizde kafa olsa böyle mal mal şeyler yazmazdınız !!!

      Sil
  32. bence sen burdaki herşeyi sil özellikle kendi yaptınız yorumları.şarkıyı aptalca yönlere çekmek için saçma sapan şeyler söylemişsiniz...bütün fandaşlarım tezlerinizin hepsini çürütmüş hepsine teşekkür ederim sölenecek bişi kalmamış...

    YanıtlaSil
  33. Neden Şarkıya ayrı ayrı bakıyorsunuz bi parçaları birleştirin bi birinci vokle bakalım hepsini yorumlayalım:

    al bu dünya al senin olsun
    benim hiç gözüm yok hepsi senin olsun
    ama son bir dileğim var senden şu gaybana dünyada
    varını yoğunu al hepsini alda.

    İnceliğelim
    Bakın ilk iki dizede önemli olan öbür dünya benim bu dünyaya karşı gözüm yok alabilirsin.
    3 ve 4 te
    Tek dileğim artık bu dünyadan uzak dur.

    Nakarata geçelim...

    Beni benimle bırak
    beni benimle bu cehennemde
    ruhum senden çok uzak
    yabancıyım senin cennetine.

    Şimdi bu gezegeni cennetle kıyaslarsak manga haksız değil...Ruhum senden çok uzak derkende şeytandan çok uzak.
    O kendi yuvasını cennet diye aldığı için böye dio..

    YanıtlaSil
  34. yamykolik ceyda10 Aralık 2010 11:39

    MANGA'YA LAFF YOOOOOOOOK!!!!! Hakaret edenler Önce maNga'yı tanımaya çalışsın.Rockçıların kaderi hep böyle zaten sayenizde.Ateist olsalar grubun solisti FERMAN AKGÜL cevşen takmazdi! Ve grubun gitaristi YAGMUR SARIGÜL koluna AMOR FATİ divmesi yaptırmazdı.Amor fati, KADERİNİ(ALIN YAZINI) SEV demek.Ateist olan bi insan neden ALLAH'ın yazdiği kadere inansın birde bunu düşünün sonra yorumunuzu yaparsınız!!!

    YanıtlaSil
  35. BeyLer AdamLar Ataist.
    Yani DolayısıyLa İnanmıyorLar.
    Tabi Ne Kadar Hata Ediyolar İnanmamakLa Orası Ayrı
    GeberdikLerinde AnLarLar Sonra İş İşten Geçer.
    Ama En cok üzüLdüqüm taraf ise yüce allah'a dünya diLiyLe laf etmek ve inanmadıgını sadece içinde yaşayp bırakmadan birde mağrifetmiş gibi tüm dünyaya imaLı imaLı duyurmaya çalışmak.
    Yüce ALLAH onların beLasını verecektir.
    Sıkmayın Canınızı...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ataistler srekli"İnşallah,Allah.ın izniyle" vs. klimeler kullanır zten.
      Bir rprtajda Ferman.a tasavvufla ilgili sru soruyorlar ve o tasavvufa ilgi duyduklarını sylüolar.
      Ben snin yernde olsam işin aslını araştırır öyle çamurlardım.İnançlı birine ataist dmekke en byk günahı sn işliyorsn.

      Sil
  36. son iletiyi yazan kişi ne saçmalıyosun!? nerden biliyosun inanmadıklarını!? inanmasa adam boynunda cevşenmi taşır inanmasa kolunda "kaderinisev"mi yazar inanmasalar kara toprak'ı mı yorumlar adamlar kendileride söylüyolar inançlarının olduğunu kaldıki grubun gitaristi yağmur sarıgülün nezyen babası ali sarıgül bu konu hakkında açıklamasını yaptı onların gayet inançlı insanlar olduğunu söyledi hala burda zırvalıyosunuz blog sahibine bişey demiyorum sonuçta o kendisine göre yorumlamış ha yanlış yorumlamış orası ayrı ama böyloe saçmalıklarla onlara iftira atarak daha büyük günaha giriyorsunuz haberiniz yok !!

    YanıtlaSil
  37. ben blogun yazarı olarak biraz da şarkının sözleri üzerinde durdum hepsi bu. kendileri ile ilgili bir tanışıklığım veya ekstra bilgilerim yok. burada da tartışırken seviyeli olunması beni memnun eder. onun dışındı tıpkı manga'nın dini inancı gibi buradaki insanların görüşü de saygı çerçevesinde irdelenebilir..

    YanıtlaSil
  38. inanmıyorum size yaa nekadar kötü bir iftira! bir kere maNga asla bu söyledikleriniz gibi allaha bu tür söylemler içermez şarkılarında (tepkim olumsuz yorumlara). o itoğlu it diyen arkadaşımda cahillikten gelen birşey diye düşünüyorum! yaa cem'in dövmesi,yağmur'un ezan hakkındaki güzel düşünceleri,ferman'ın yine ezan hakkında güzel düşünceleri yetmio mu yaa?! bi de varya siz çok hayinsiniz bence!çünkü adamlar sizi,yani türkiyeyi olumlu yönde dünyaya müzikleri ile tanıtmaya çalışıyor yaptığınız şu yorumlara bak! yazık size acıyorum be!

    YanıtlaSil
  39. beni benimle bırak şarkısının klibinde kötü olan herşeyi eleştiriyolar.dikkat edin o klipte maskeli adamlar var.yaratığa benziyolar.işte şarkıda burdan geliyor etrafındaki sahte yüzlü insanlara gönderilmiş bu şarkı.ayrıca şarkının bi bölümünde bir günahım varsa işlediğim o benim borcumdur diyo.sizce ateist olan biri günah nedir bilirmi???

    ayrıca son noktayıda koyuyorum manga nın bi tane röportajını dinlemiştim 1-2 sene önceki o zaman şehr-i hüzün albümleri yeni çıkmıştı.röportajı yapan tasavvufla alakalı bişey soruyor.ferman akgülde kendimizi tasavvufa kaptırmadık ama tasavvufla ilgileniyoruz diyo.tasavvuf nedir onu siz araştırın ama dinle alakalı bişey onu söyleyeyim.grubun elektro gitaristi yağmur sarıgülde tasavvufta bi kural vardır herşey olacağına varır gibisinden şeyler söylüyor.yine grubun bateristi ise dünyanın sonuna doğmuşum şarkısıyla alakalı bişey sorulmuştu oda bunun üzerine DÖRTNALA MAHŞERE GİDİYORUZ dedi.sizce bu lafları eden bi grup ateist olabilirmi???zaten grubun gitaristi yağmur sarıgülün babası neyzen yani tasavvufi bi çalgı çalıyor,ayrıca yine gitarist yağmur sarıgül ün kolunda alın yazısı isimli bi dövme var.alın yazısı kaderle alakalı bişey,yine kaderde dinle alakalı bişey.ayrıca bu gitarist sık sık inşallah der.


    artık daha fazla konuşmaya gerek varmı???hem ateist olsalarda kimseyi ilgilendirmez ama madem konu bu kadar uzamış son noktayı koyayım dedim.EĞER GERÇEKTEN MANGA ATESİTMİ ÖĞRENMEK İSTİYOSANIZ YAZIYI SONUNA KADAR OKUYUNateist olmadıklarına somut örnek verdim ama yine inanmayanlar için manga aşık veysel in kara toprak isimli türküsünü coverlamış.şarkının bi bölümünde şu sözler geçiyor:

    Dileğin varsa iste Allah'tan,
    Almak için uzak gitme topraktan
    Cömertlik toprağa ya verilmiş haktan
    Benim sadık yarim kara toprak,

    Hakikat ararsan açık bir nokta,
    Allah kula yakın,
    Kul da Allah'a
    Hakkın gizli hazinesi toprakta,
    Benim sadık yarim kara toprak

    YanıtlaSil
  40. bakın her rockcıya ateist diosunuz!
    peki siz namaz kılıonuz mu oruç tutuonuz mu ?
    maNga hiçbir zaman ateist değil !
    buna dair bir kanıt söleyeyim size
    şimdi bir röportajında yağmur sarıgül maNga'nın üyseinden gitarist dediki EZANIN SESİNDEN GÜZEL SES YOK BEN SABAH EZAN SESİNİ DUYDUĞUMDA İÇİME HUZUR DOLUYOR DEDİ.
    ve bu yorumu yazan kişi sen neden kimseyi araştırmadan yazıosun o zaman bu yazıyı ilk önce adam bi araştırır tabi senin yüreğin yetmez araştırmaya çünkü haksız olduğunu anlayacağın için.bir ünlüye karşı böyle diyemezsiniz ilk önce ateist dinini araştırısınız! sonra bu ünlünün bütün röportajlarını resimlerini işte diğer şeylere bakarsınız buna sonra karar verirsiniz! bune geri kafalılık ve saçmalık! ARAŞTIRMA YAPACAKSINIZ SONRA YARGILAYACAKSINIZ BU KADAR!

    YanıtlaSil
  41. çok doğru konuştun mangacı fandaşım

    YanıtlaSil
  42. eğer maNga grubu bunları gerçekten kötü amaçlı Allah'a karşı yazmış olsalardı, arkadaşların da bahsettikleri gibi bazı coverlamış oldukları şarkıları hiç söylemezlerdi. Ama onlar söylediler ve onların da asla Allah'a karşı kötü bir yanları olmadıklarını belli etmiş oldular. Bence hiç de dediğiniz gibi bir kötü dilekleri yok. Yanlış düşüncelere dalmak gibi bir ihtiyacım yok.

    YanıtlaSil
  43. Şarkıyı yorumlayan arkadaş maNga'ya Ateis diyor ama kendisi Allah'ın 99 isminin arasında "tanrı" isminin olmadığını bilmiyor ! maNga'yı eleştirmeden önce kendi yanlışlarını düzeltin ve karşımıza dört dörtlük çıkın ! maNga bu şarkı sizin gibi kendileriyle uğraşan onları üzen bazı Mallara yazdı ! maNga ateis değil !: Yağmur sarıgül(gitarist) ' ün en çok kullandığı kelimelerden biri İnşallah... Ferman akgül (solist)bir konuşmasında " Sanat için soyunanları alkışlarken Allah için giyinenleri kınayan bir ülkeyiz !" demişti. bu ve bunun gibi bir çok örnek verebilirim. Ayrıca maNgacı fandaşımada sonuna kdr katılıyorum ! ya da bunları bir kenara bırakalım maNga gerçekten ateis olsa bile bundan size ne ? Neyin tartışmasını yapıyorsunuz burda ? Duman gurubu gerçekten ateis ama kimse onları konuşmuyor ! sizin dinlediğiniz kişilerde çok farklı değil maNga'dan ! şimdi çenenizi kapatın ve rahatınıza bakın ! Küçük kafanıza bir şeyler sokabildiysem ne mutlu bana !

    YanıtlaSil
  44. gerçekten maNga'nın ateis olduğuna inanan varmı ya... ben yuh diyorum böyle düşünenlere... adamlar neler söylemiş hala maNga ateis diyolar... yuhhh...ama tabi biri ortaya atmış yalanı gerçekmi doğrumu araştırmıyolar... insanı sinir ediyolar...

    YanıtlaSil
  45. Size sadece gülüyorum .Nasıl bi egodur ya bu ?
    Birincisi maNga ateist felan değil. Herkes gibi bende örnekler verebilirim.
    Grubun solisti Ferman Akgül : "Sanat için soyunanları alkışlarken Allah için giyinenleri yadırgayan bir ülkeyiz" diyor. Ve aynı zamanda boynunda bir cevşen takışıyor.
    Grubun gitaristi Yağmur Sarıgül: Şehr-i Hüzün albümlerinin belgeselinde Ezan sesinin kendisini nasıl rahatlattığını Anlatıyor.Üstelik Yağmur Sarıgül'ün kolunda "Kaderini Sev" anlamına gelen bir dövmesi var.
    Grubun Bateristi Özgür Can Öney ise bir röportajda : "Sadece İnsan Olduğumuzu, Hepimizin Kanının Kırmızı Olduğunu Hatırlamakta Fayda Var." diyor. Size bu ve bunun gibi bir çok örnek verebilirim. Yukarıdaki yorumlarda gruba küfür eden arkadaşlara kötü söz sahibine aittir diyor ve onlara gereken cevabı susarak veriyorum. Unutmayın bir yerde susmak en büyük olgunluk ve erdemdir. Sadece müzik yapıp hiç bir şeyde gözü olmayan bu gruba böyle şeylerin yazılmış olması beni oldukça üzdü açıkcası. Blog sahibi arkadaştanda önce grup hakkında araştırma yapıp daha sonra böyle bi tez yapmasını beklerdim. Neyse söz konusu : Bu kadar şeyden sonra hala ateist olduklarını düşünen varsa onları iflah olmaz egolarıyla başbaşa bırakıyorum. Buyrun kendi kendinizi yiyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  46. fermankoliq adlı fandaşa katılıyorum bu nasıl bir zihniyettir Allah'ın o 99 güzel isminin içinde tanrı var mı ve de insanların dinleri düşünceleri fikirleri yaşantıları kendilerine özgüdür ve kimse yargılayamaz bence bu şarkı herkese hitaben hangi şekilde anlamak isterse o şekilde anlasın ve dinlesin mantığı yatıyor her şarkıda olduğu gibi bu şarkıda birine hitap amaçlı kendini belli etme amaçlı yazılmıştır ama bakın buradayız küçük basit bir uydurma biz fanları yıkamaz hala ayaktayız en büyük aşk maNga aşkıdır....

    YanıtlaSil
  47. ataist ne ya ahahahaha.

    o değil de, biraz daha uzarsa turkishmusic.org'taki sezen aksu tartışmasına dönecek ortalık diye korktum, ama o daha eğlenceli daha şenlikliydi tabii. burda olay cevşen kolyesi, amor fati dövmesi bir de ataist şeytanik rockçı tartışmasına dönmüş.

    Bir de ben de şarkının tanrıya göndermeler içerdiğini düşünüp dinlemiştim, baktım ki sıradan bir şarkıymış.

    neyse kolay gelsin sana da intihar ederken ipi kopan adam.

    YanıtlaSil
  48. bence bu şarkını yazılış ve söyleniş amacına göre değişir ama benim görüşüm Allah ve Sevgili. şeytan olamaz bence.Bu ikisi arasındada kime yazıldığını bir Allah bilir birde yazarn kişi

    YanıtlaSil
  49. dogrusu bna tum bu yazılanlar sacma geldi.. ortada bi klip var ve siz o klibe sırf laf olsun die sacma sapan anlamlar yukluyosunuz..o sadce bi klipsadece bi sarkı manganın o klibi Allah'a yada şeytana yazdığı kanısına nasıl vardınız bilmiyorum.ve insanlara ateist die iftira atmak nasıl bir din ahlakıdır anlayamıyorum.Kaldıki manga yaptığı müziğiyle örnek bi grup insanları sırf müzik yaptıkları için suclamak oldukca mantıksız.amacım birilerini savunmak veya suclamak deil yinede herkes bildigini konusmalı. hicbiriniz mangyla ilgili bisey bilmiyo mangayı tanımıyo tanımadıgınız biriyle ilgili bu kadr emin konusup''evt onlar ateist!'' demek...Boyle bir din inancı yok.insan once kendini bilmeli sonra basqalarını elestirmeli,bu sekilde elestirenlere soruyorum;hanginiz dört dörtlük bi müslümansınız???

    YanıtlaSil
  50. bn bi manga fanı olarak deil normal bi insan olarak yorum yazıyorum.Elhamdülillah bnde sizler gibi Müslümanım.ama müslüman olmaz tanımadıgın bilmedigin insanlar hakkında gelişi guzel konuşup,iftira atmak deildir.ateist die baskalarını suclarken once kendinize bi bakın nasıl müslümasnlarsınız siz??

    YanıtlaSil
  51. arkadaşlar bu bir tezdir, akla mantığa uygun anti-tez geliştirirseniz ortaya "sentez" çıkar.

    ateistlik de iftira veya suç sayılan bir şey değildir. tck'da bu söylediğimi destekler.

    bu arada tekrar belirtmekte fayda görüyorum: küfürlü veya sığ yorumları genel etik anlayışım çerçevesinde silmek durumunda kalıyorum.

    manga fanlarına da ettiğim tek bir laf yoktur.
    saygılarımla..

    YanıtlaSil
  52. hyr şarkı sözleriyle böyle herkese laf kondurmak sizemi kalmış ya :) böyle birşey yok

    YanıtlaSil
  53. kendinizi ne sanıyosunzu magazinde görüyoruz aynı mekanda bir ünlüyle berabersin ya hmn başka yorumalr basılıyor basının bu ahlaksız savunmasına karşıyım çünkü bende konservatuar öğrencisiyim bu saygısızlık fazla olduğunu düşünerek soykırım yapılması lütfen :( :(

    YanıtlaSil
  54. :) çok güzel bir konu başlatmışsın arkadaşım. hakaret ve saygısızca eleştirileri saymassak, türk gençlerinin ne kadar güzel ve korkusuzca düşünebildiklerine şahit oldum. ama ne yazık ki bir kısım gençlerin dini derinlemesine değil, yüzeysel ve anlamadan öğrenip kör bir faşizanlıkla mensubu oldukları gurubu savunma derdine düştüklerini görüyorum. "ilim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmez isen, ya nice okumaktır" sadece bunu paylaşmak istedim. burda manga hakkında yargıda bulunmaktan fazlasını yapıyorsunuz. allah hepinizden razı olsun.

    YanıtlaSil
  55. MANGA HAYRANLARINDAN BİRİ OLARAK KARDEŞLERİME TEŞEKKÜR EDERİM SAVUNDUKLARI İÇİN Bİ KONUYU ARAŞTIRMADAN YORUM YAPMAYIN Bİ TARAFINIZA SOKARIM O LAFLARI ATEİST OLAN GRUP ŞU SÖZLERİ YAZAR MI??

    HAKİKAT ARARSAN AÇIK Bİ NOKTA
    ALLAH KULA YAKIN KUL DA ALLAH'A

    YAZAR MI?????? ARAŞTIRIN BAKEMM

    YanıtlaSil
  56. ben bu sheye nokta koymak istiyorum. bu sozlerin resmen sheytana deyildiyini farketdim chunku iyi bakin burda resmen diyor ki beni benimle birak yani sheytana diyor sheytan ona teklif etmish ki ona katilsin demish ki benim oldugum yer cennet sen shimdi cehennemdesin (ben boyle farz edi yourm) ve o da cevabinda
    beni benimle birak
    beni benimle bu cehennemde ruhum senden chox uzak
    ruhum senden chok uzak ta o demek ki ben hich zaman sana uymam
    yabanciyim senin cennetine
    yani sheytana diyo ki ben senin cennetine istemiyorum
    bir gunahim varsa ishlediyim o benim borcumdur . ben dushunuyorum ki burda sheytan ona teklif ederek soylemish ki ben senin gunahlarini burda silerim bana katil
    ve oda cevabinda boyle soylemish ......
    ve orda sheytan sifatli kishiler var yani onlara diyor yani sheytana...... ve burda diyor ki
    al bu dunya al senin olsun
    ne olur benden artik uzak dur
    yani ne istiyorsan al ama ne olur benden uzak tur yani ben sana uymam yani beni ele gechirmeye chalishma git burdan nereye istiyorsan ama benden uzak tur
    ve burda siralamaya bakin burda diyor ki
    varini younu al hepsini alda (benden uzak tur )
    bir gunah varsa ishlediyim o benim borcumdur
    beni benimle birak
    yine de kayitiyourm geriye sheytan teklif edyiyor ki ben senin gunahlarini silerim sen bana katil o da diyor benden uzaktur ne istiyorsan gotur bi gunahim varsa o benim borcumdur yani gunahimin cezasini chekmek benim borcumdur ben sana katilmiyorum beni benimle birak yani shimdiye dek gorduyum bir tek illuminati olmayan rock grub Manga ve ikinci farziyam da odur ki sevgilisine yazmish chunku manganin muziklerinin choku sevgi hakkinda ama beni bir shey maraklandirdi diyorlar ki Mtv illuminati kanali ve manganin bu muzikini orda vermishler ama ben yinede biliyorum ki onlar Allah-a inaniyorlar chunku onlarin bashka bir muziginde Allah Kula yakin Kul da Allah-a soylemish .....ayrica Yağmur sarıgül(gitarist)ün en çok kullandığı kelimelerden biri İnşallah... ve onun kolunda kaderi sev doymesi var ..... ve onlardan biri boynunda cevshen tashiyor . ve sonda bence bunun ichin o yalandan soyledi ki kiza yazmish achikca soyleyemez ki kime yazmish ben dushunu yorum ki bu size bes eder

    YanıtlaSil
  57. be akılsızlar , "varını yoğunu al" komple yokl olursun o zaman hiç mi akıl yok bu lafları söyleyende

    YanıtlaSil
  58. maNga'nın ilk albümünde Mimar Sinan Üniversitesinde yuhalandığını ve bas gitarist Cem'in "Bizi Bizimle Bırak!" gibi bir laf ettiğini ve bunun üzerine sözlerin yazıldığını bilmiyorsunuz? Bi de üstüne neden atıp tutuyosunuz ki?

    YanıtlaSil
  59. Ya bisi dicem arkadaslar siz mangayla ugrasacaginiza illuminati denen lanet seytan tarikatinin etkisinde olup ona hizmet eden turk unluler dizi oyunculari kanallar hatta cizgi filme kadar ulasan bu melanetle ugrassaniza bi arastirin ben bu tarikat koleleri arasinda bir mangayi gormedim hadi cvp verin bakim bana simdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru bnde okudum ama hiç mangaya rstlamadım çok çelişkide kaldım şu anda

      Sil
  60. Ne malum illuminatiye yazılmadığı belki illuminati mangayıda içine almak istemistir manga da girmek istemeyip üzerine bu şarkıyıyazmıştir benden uzak dur beni benimle bırak demek istemiştir belki biz bilemeyiz tabii bunların hepsi tahmin ama manga ateist değil bence

    YanıtlaSil
  61. Arkadaşlar siz maNga ya böyle ateiz filan diyorsunuzda 1.si istedigi dini secer karısamazsınınz ve yaptigi muzige saygi duymalisiniz 2.si birinin musluman olup olmadigini bilmeden ona siz ateiz filan gibi seyler derseniz kendiniz dinden cikmis gibi bir gunahi vardir ve sizin ateiz dediginiz adamlar yani maNga aranizdaki cogu kisiden daha iyi bir muslumandir

    YanıtlaSil
  62. tmm her şeyi anladımda Allaha inanmayan biri Allaha niye bişeyler demeye çalışsın onu anlamadım bence ateist falan değil çünkü aşırı uydurma duruyo söylenenler

    YanıtlaSil